Az ajándéktárgyakba úgy csomagolják be a cégek üzeneteit, hogy az megragad a közönség tudatában. A reklámajándék emblémázás célja, hogy a vásárlási döntés meghozatalakor, szinte magától előugrik a vevő memóriájából. Ezeknek az ajándéktárgyaknak a jellemzői, hogy csekély értékűek, praktikusak és folyamatosan szem előtt tartják a cég logóját, emblémáját.
Lélektanilag a reklámajándék emblémázás pozitív attitűdöt érhet el a vevőben. Igazán népszerű a toll, a bögre, a ruházati termék, a kulcstartó, a névjegykártya tartó, a naptár vagy a jegyzettömb. Ezek a logózott tárgyak vásárlására és a szolgáltatások igénybevételére ösztönöznek. A reklámajándék emblémázás feladata nagyon prózai, hiszen el kell adnia az árut.
Ha a kampány sikeres, akkor a termék nevének említése vagy a látványa is felidézheti a vevőkben az üzenetet. A reklámajándék emblémázás kiváló reklámfogás lehet, de egy rosszul tervezett kampány balul is elsülhet. Ha nem vagyunk biztosak benne, hogy pontosan mire essen a választásunk, akkor bátran kérjünk tanácsot a marketinges szakembertől!